Budżet marketingowy 2016 – na co wydać pieniądze?

Do końca roku pozostał tylko kwartał - to doskonały czas, by zacząć planować wydatki reklamowe na kolejne dwanaście miesięcy. Przyjrzyjmy się trzem najbardziej obiecującym trendom w marketingu, na jakie warto zaplanować środki w budżecie.


1. Reklama na Facebooku – zwiększaj zasięg!


Portal tnie zasięgi postów bez litości, dlatego firmom nie pozostaje nic innego, jak inwestować w płatną reklamę. Mimo wszystko warto wydać pieniądze na fejsbukową promocję, o ile oczywiście jesteście na 100 procent przekonani, że duża część Waszego targetu aktywnie z tego portalu korzysta. Ale uwaga – źle skonfigurowana reklama oznacza spory wydatek przy nikłych rezultatach. Aby bardziej racjonalnie zaplanować kampanię, warto skorzystać z aplikacji zewnętrznych. Na szczególną uwagę zasługuje FastTony, polski startup z Gdyni.

Niebawem na Facebooku pojawi się nowy typ reklam przystosowanych dla użytkowników mobilnych. Gdy użytkownik kliknie w sponsorowany post, jego treść rozwinie się na cały ekran urządzenia. Reklamodawca dostanie więc do dyspozycji swojego rodzaju mobilny landing page, na którym będzie mógł zamieścić galerię zdjęć, artykuły i klipy. Bardzo ciekawa propozycja!

Warto też pamiętać, że Facebook faworyzuje filmy ładowane bezpośrednio na wall – linki do YouTube’a czy innych serwisów zbierają dużo mniejszy zasięg. Taka polityka wynika z ambitnych planów Marka Zuckerberga, który chce, by jego portal stał się mocną konkurencją dla YouTube’a. Nie zapominajcie o tym przy tworzeniu fejsbukowej reklamy zawierającej klip wideo!

2. VR marketing – nie daj się wyprzedzić!

Wirtualna rzeczywistość (VR) to niezwykle obiecująca dziedzina w kontekście reklamy, o czym już pisałem w poprzednim wpisie. Warto wydzielić trochę pieniędzy w budżecie na pilotażowe działania w VR marketingu, by nie obudzić się z ręką w nocniku w połowie przyszłego roku. Konkurencja nie śpi – przespana szansa może być bolesna w skutkach. Na świecie duże marki już inwestują miliony w reklamy i pokazy 360. Nike Football stworzyło kampanię The Neymar Jr. Effect, Seat zabierał widzów na wirtualną przejażdżkę, a MTV nagrało relację 360 z rozdania nagród Video Music Awards.



VR marketing to ogromne pole do popisu dla firmy z każdej branży – drzemie w nim ogromny potencjał. Po pierwsze jest to doskonałe połączenie rozrywki i reklamy. Odbiorca, oglądając filmy 360 na goglach VR, doskonale się bawi, a przy okazji kojarzy te dobre emocje z marką. Po drugie seans z wirtualną rzeczywistością zajmuje całą jego uwagę – znika efekt wielu ekranów, powodowany rozpraszaniem percepcji przez otaczający widza natłok informacji. Po trzecie promocja za pomocą VR nie jest nachalna, ludzie sami garną się, by móc doświadczyć wirtualnych wrażeń.

3. Content marketing – bądź pomocny!

Nie czarujmy się, nikt nie lubi reklam. Jest ich po prostu zbyt dużo, są wszechobecne i namolne. Dlatego trzeba obrać inny kierunek, budując dwustronną relację z odbiorcą, opartą na wymianie korzyści. Robert Cialdini, światowej sławy teoretyk i praktyk reklamy, mówi: „najpierw daj, potem poproś, nigdy odwrotnie!”. Zaoferuj ludziom coś, czego potrzebują. Daj im informacje, jakich szukają. Bezinteresownie – niech kojarzą Cię z cenną pomocą, niech czytają Twoje wiadomości czy artykuły z zainteresowaniem, z własnej woli. Twórz poradniki – w formie tekstowej, obrazkowej lub wideo. Prowadź darmowe szkolenia i webinary. Przeznacz część zasobów firmy na tworzenie poszukiwanych treści – skup się na jej jakości!
Trwa ładowanie komentarzy...